nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, dívám se po malé dodávce a oslovuji Vás touto cestou o radu profesionála. Na koupi staršího dodávkového vozu mám k dispozici zhruba 200.tis. Přemýšlím mezi těmito značkami aby měly najeto maximálně 250 tis. km, do roku výroby 2004 a maximálně do 80kw: - Mercedes Vito - Hyundai H1 - VW Transporter - Iveco Daily - ford transit Spoustu km najedu bez nákladu a někdy i s vozíkem. Vím že u staršího vozu je vše nevyspytatelné, ale jaké vozidlo by bylo pro mě ideální vozidlo z vašeho pohledu? Spotřeba, kvalita, náhradní díly, popřípadě rok výroby? Děkuji za odpověď, s pozdravem R. V.
nepíšete, co konkrétně jezdíte (či jezdit chcete), jaký vnitřní rozměr potřebujete, či kam s autem potřebujete zajíždět.
pár obecných věcí...
vito má kouli do 2 tun, náhon na zadek (pro vozík lepší, pro prázdné auto horší)
hyundai bude nejmladší (nebo ve stejném roku/výbavě/nájezdu) nejlevnější...koule na 2 tuny (i když starší provedení snad měly jen 1,6 t) , pohon zadní nápravy.
transporter s motorem 1,9 relativně spolehlivý, ale čím mladší, tím lepší...ideálně od modelu 2007, což za ty peníze těžko seženete. koule na 2,2 tuny (tuším, že i na tyto starší t5). přední náhon.
daily je o kategorii výše. robustností, velikostí i provoznímu náklady. pouze zadní náhon.
transit ve slabších motorech má na kouki obvykle jen 1,6 tuny (ale tam je strašná variabilita a pořádně se nevyznám). prolézt kvůli korozi. v menších provedeních je zadní náhon spíše výjimka, většina má náhon přední
nejvíc vím o transporterech, hyundai jsem měl když h1 začínaly, iveca máme v práci...o transity a vita jsem se také otřel, ale míň.
pokud nebudete 2x týdně tahat dvoutunový přívěs, doporučuji přední náhon...zvlášť, když budete hodně jezdit prázdný.
budete-li chtít užitkovou verzi, pak asi transit s motorem 63 kw a náhonem na předek. sice bude mít kouli jen na cca 1,6 tuny a na dálnici v kopcích klesnete na 110 km/h, ale nejsou s nimi problémy.
jako poloosobní nebo osobní variantu bych nejraději transportera 77 kw (nebo 62 kw a čip, který to zhruba k těm 77 kw zvedne) - pozor u 9 místné verze, jestli má druhý výměník tepla (bez něho poslední řadě cestujících mrznou nohy).