citace:
reakce na: 11jirka, 28.06.2023 07:27 (Dobrý den, mám v úmyslu koupit ...)
Na to se nedá odpovědět.
Starší čtyřválec je vylepšená verze ne zrovna povedeného 1,6Ecoboost. Pořád je to turbomotor s přímým vstřikem se všema výhodama i nevýhodama. Takové problémy jako 1,6 nemá, ale bezchybná taky není.
Novější tříválec je úplně nový motor, který kombinuje přímý a nepřímý vstřik a nejspíš bude mít i filtr pevných částic. Podle mě má lepší předpoklad k dlouhodobému bezproblémovému provozu, ale je tak nový, že je na nějaké soudy ještě brzo.
Starší čtyřválec máme na firmě v smaxu - slouží dobře, jezdí se s ním hezky. Co se týče servisu, tak je důležité používat správný olej, protože rozvodový řemen je máčený v oleji a při použití špatného oleje může příliš rychle degradovat. I na smax má síly dost, ale když je naložený, tak je to spíš na klidnější jízdu.
Novější tříválec mám ve firemním focusu s 8stupňovým automatem a jsem velmi spokojenej. Ano, citlivý a znalý člověk pozná, že to není čtyřválec, ale není to rušivé a tak nějak to motoru přidává charakter. Protože automat je klasický měnič, tak je auto docela užrané ve městě. Naopak díky 8 stupňům na dálnici točí lehce nad 2000 otáček, je v něm klid a spotřeba pod 7 litrů. Tento motor má dokonce odpojování 1 válce. Není to ale signalizováno žádnou kontrolkou a za rok a půl co autem jezdím jsem si toho odpojení nevšiml.
U obou bych počítal s tím, že koncernové tsi umí být úspornější, ale se správným servisem a zacházením jsou to velmi dobře použitelné motory...